Utolsó kommentek:

Jancsó Tamás · http://jancsotamasgondolkozik.blog.hu 2018.01.02. 20:00:14

@Yildirim:
Kedves Yildirim!
Köszönjük a kommentjét. Igen, ahogy írtuk is a közúti elérhetőségnél még pontosabb lett volna a közösségi közlekedéssel számolni az elérhetőségnél, csak sajnos ilyen, minden településre kiterjedő, a vasúttal és a távolsági buszokkal egyszerre számoló elérhetőségi táblázatunk nem volt (úgy tudom, nincs is senkinek), főleg nem a korábbi évekre vonatkozóan. A teljes cikkben mi is kiemeljük, hogy a vasút szerepe látványos, főleg Békés megye középső részén, de igaza van, Sátoraljaújhely környékén is.

Bejegyzés: Felsőoktatási vonzáskörzetek - Hol tanulnak a hallgatók?

Yildirim 2017.12.31. 04:04:21

Azt gondolom, a vasúti eljutási lehetőségek befolyásoló szerepét mindenképpen érdemes lehet kiemelni, ugyanis Budapest vonzáskörzetei által kialakított két "korridor" is kiemelkedően (a közúti hálózatnál sokkal jobban) illeszkedik a vasúti fővonalakra.

Mind a Sátoraljaújhelyre, mind a Lőkösházára befutó fővonal szerepet játszik valószínűleg abban, hogy a 4-5. ábrán látható, egyébként igen heterogén jelentkezési profilú területekről az 1-2. ábrán látható éles sávban tudta Budapest mégis a relatív elsőbbséget megszerezni.

Összehasonlításképpen Borsodban a 3-as főútvonal menti járásokat megnyeri Miskolc.
A Mezőtűr-Békéscsaba-Lőkösháza vasútvonalra és közvetlenül mellé négy számottevő felsőoktatási település (7. ábra) esik a szegedi regionális központ vonzásán kívül, ugyanakkor Budapestre nincsen egyszámjegyű országos főúton eljutási lehetőség, vélelmezhetően emiatt a magas költségű egyéni közlekedéssel és az IC-vonatoknál például a tanulás számára vélelmezhetően kevesebb lehetőséget biztosító (komfortfokozatban elmaradó) távolsági autóbuszjáratokkal szemben itt bizonyul kifejezetten erősnek a vasúthálózat szerepe.

Bejegyzés: Felsőoktatási vonzáskörzetek - Hol tanulnak a hallgatók?
süti beállítások módosítása